Charakterystyka ogólna

Przeznaczeniem stacji napędowo-napinającej jest wprawienie w ruch wózka przetokowego (w przód lub w tył) jak również wytworzenie odpowiedniej siły ciągnącej w linie umożliwiającej przeciągnięcie składu wagonów o wymaganej masie brutto.

Posiada budowę modułową, składa się z przeciągarki linowej działającej na zasadzie sprzężenia ciernego pomiędzy bębnami a liną. Stacja wózka posiada napędzane jedno lub obydwa bębny. Bęben napędzany jest od motoreduktora z silnikiem elektrycznym wyposażonym w obce chłodzenie oraz hamulec tarczowy. Silnik sterowany jest falownikiem. Dla uzyskania wymaganego sprzężenia ciernego – liny są napinane obciążnikami zawieszonymi na wieży napinającej. Na wieży napinającej znajduje się czujnik zbliżeniowy reagujący na nadmierne wydłużenie liny.

Parametry techniczne stacji

Zainstalowana moc

 

Liczba napędzanych bębnów Użyteczna siła ciągnąca Średnica liny

 

Max prędkość wózka w ruchu roboczym Max prędkość wózka w ruchu powrotnym Max masa brutto składu
kW kN mm m/sek m/sek T
15 1 37,5 20 0,34 0,68 640
18,5 1 47 22 0,34 0,68 800
30 2 75 24 0,34 0,68 1280
37 2 85 24 0,34 0,68 1440
37 2 105 28 0,32 0,63 1760

 

Uwaga:

Podane wartości obowiązują dla toru płaskiego i prostego. W przypadku innych warunków (wznios toru) każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie.